Loewe Klang bar5 mr & sub5

• Test panel 8 jan 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Loewe Klang bar5 mr & sub5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

JurgenB 17-01-2024

Prachtig apparaat

Ik mag de Loewe Klang Bar5MR en de SUB5 testen. Het is een prachtig apparaat, heeft een erg mooi en strak design en ziet er solide uit.
De bediening van het apparaat alsook de afstandsbediening is erg gemakkelijk.
Er is helaas geen app beschikbaar waarmee je de soundbar kunt bedienen en dat vind ik persoonlijk erg jammer.
De geluidskwaliteit is prachtig; je kunt het in instellen in de modus "stereo", "panorama" of "surround", het enige nadeel is dat je dat wel handmatig moet doen.
Ook de subwoofer is gemakkelijk te installeren (je hoeft het alleen maar aan te sluiten op netstroom) en maakt automatisch connectie met de soundbar.
De Loewe Klang Bar5MR en de SUB5 vind ik een fantastisch apparaat met een geweldig geluid en modern design echter wel een hoog prijskaartje.

• Geluidskwaliteit

Minpunten

• Prijs

t*****************@g******** 11-01-2024

Erg mooie soundbar met bijpassende subwoofer in topsegment

Ik heb de soundbar met subwoofer getest.
De producten zien er geweldig uit en zien er solide en duurzaam uit. Er zijn tal van aansluitmogelijkheden: E-Arc, spotify connect, hmdi-doorvoer etc. Alles wat je nodig hebt.

De geluidskwaliteit is high-end te noemen. Zowel hoog als laag klinkt uitstekend en is het een genot om naar te luisteren. Fijn dat de treble en bass naderhand nog in te stellen zijn. Dolby Atmos komt ook goed tot zijn recht bij films, het geluid komt echt overal vandaan!

Enige minpuntje is dat er drie modi in te stellen zijn; stereo, surround en panorama. Mij is onduidelijk wat het voordeel van de een tov de ander is, wel verandert het hele geluidsbeeld bij deze instellingen. Ook een app die helpt bij het plaatsen/EQ'en mist naar mijn optiek.

Pluspunten

• Geluid
  • Aansluitmogelijkheden
  • Uitstraling

Minpunten

• Prijs
  • Missende EQ
  • Rare modi; stereo/surround/panorama

m***********@g******** 11-01-2024

Getest en vond de bass erg aanwezig

Ik vond de bas er aanwezig en heb deze los gehaald. Ook vind ik de bas box erg groot wat lastig in een kleinere woonkamer. Ik heb nu alleen de soundbar aangesloten. En deze werkt goed met de TV alleen ik moet wel zelf de modus stereo of surround zelfde selecteren, vind ik wel jammer dat niet automatisch gaat

Pluspunten

• Grote Bass Box
  • Arc werkt goed met TV voor bediening geluid
  • Blue tooth werkt goed

Minpunten

• Bass erg aanwezig
  • Detect modus voor surround niet automatisch
  • Duur
  • Grote Bass box

Wesly W 10-01-2024

High end soundbar voor de perfecte filmavond

Nu enkele dagen de Loewe klang bar5 mr & sub5 aan het onderwerpen aan een test. Ik heb uitgekeken naar de levering want aan de afmetingen leek het een grote soundbar te zijn, de verwachtingen waren dus hoog gespannen.
Bij het uitpakken viel meteen op hoe solide de soundbar en de sub aanvoelen. Het design van beide is prachtig, de mooie grijze bekleding en het design past naadloos in elk interieur en straalt luxe uit.
Het aansluiten is een fluitje van een cent, de sub heeft alleen netstroom nodig en maakt draadloos connectie met de bar. De meegeleverde afstandsbediening werkt op bluetooth en Connect automatisch.
De bar is ook eenvoudig aan te sluiten via de Earc op je tv of via een optische kabel. Die laatste heeft altijd mijn voorkeur maar dat kan persoonlijk zijn. Het eerste wat opvalt is dat er wel een app beschikbaar is maar die is er alleen als een soort van handleiding, je kunt er niets mee instellen. Het was even prutsen om de wifi in te stellen en om de sub goed te connecten. Wat opvalt ten opzichte van andere premium merken is dat Loewe geen functionaliteit heeft om automatisch het geluid in te stellen voor de ruimte, de settings dien je handmatig naar smaak in te regelen. Tijdens het instellen valt me meteen op dat er een verschil is als ik een radiozender via de tv activeer of via Bluetooth/airplay met spotify een nummer afspeel. Het
Geluid bij het afspelen van muziek viel me allereerst tegen, na wat google heb ik dan uiteindelijk de beste instellingen weten te vinden en was het geluid gewoonweg goed. Tijdens het kijken van films is de soundbar echt onderscheidend tov van een Bose of Sonos. De Dolby Atmos is geweldig en de beleving is fantastisch!
Wat een geweldige soundbar! Voor muziek kies ik toch liever voor mijn setup met speakers en versterker.
Kortom kwalitatief een geweldige soundbar en de subwoofer is echt noodzakelijk voor de totaal beleving. Het design is prachtig en de materialen voelen hoogwaardig aan.
Qua gebruiksgemak is het bijna niet meer van deze tijd om *geen* app te hebben die je door de instellingen heen leidt.

• Dolby atmos
  • Geluidskwaliteit bij series en films
  • Hoogwaardige materiaalkeuze
  • Optische ingang

Minpunten

• Geen app
  • Instellen vergt geduld
  • Prijs